25 Mart 2016 Cuma

Resmi Bilgiler ve Resimler Yayınlandı

Beta oynanış videosunun sızdırılmasının ardından yayınlanan resmi oyun içi resimler ile birlikte sızdırılan beta videosunun gerçek olduğunu düşünülen %90 lık kesim yerini %100 lük kesime bıraktı. Bazıları videonun ustaca hazırlanmış bir oyun olduğunu düşünürken ( gerçek olduğu zaten belliydi ) bazıları sahte diyerek geçiştirdi fakat oyun içi görseller resmi sitesinde duyuru olarak paylaşıldıktan sonra akıllardaki soru işaretleri gitmiş bulunmakta.

Resimlerin incelemesi ( resimlere pokemonun resmi sayfasından ulaşabilirsiniz )

Öncelikle ilk resmi yorumlamadan önce sistem olarak google maps alt yapısı kullanıldığını ve yatırım yapan ortaklardan birinin (bkz:30 milyon dolarlık yatırım) google olduğunu hatırlatalım.
ilk resim pokemonları bulduğumuz zaman harita üzerinde nasıl bir görüntü ile karşılaşacağımızı anlatıyor bizlere.
Karşımıza bir squirtle çıktığı zaman bizim karakterimiz ile birlikte yakından onu görüp yakalamaya hazır bir pozisyonda bizi bekliyor olacak.

3. Resimde gördüğümüz yakınlaştırılmış görüntünün yanı sıra genel bir bakış yapmak istediğimiz zaman kullanacağımız alan olacaktır.
Nereye gitmeliyiz? Yakında Hangi Pokemonlar Var ?
Sorularının cevabını bu şekilde almaktayız.
Haritada pokemonların yanı sıra mavi ve kırmızı büyük bir alanda görmekteyiz. Bu alanlarında oyuna zevk katacağı ayrı bir gerçek.

3. Resmi tekrar ele aldığımızda sol alt tarafta karakterimizi seviyemizi görmekteyiz. Sağ alt taraftaki 3 tane pokemonları inceleyecek olursak eğer sahip olunan pokemon gibi bir düşünceye kapılmayınız. "Nearby" sıfatı kullanılmış yani yakındaki pokemonların neler olduğunu gösteren bir navigasyon benzeri bir sistem ile karşılaşıyoruz.

Fakat dikkat etmeniz gerekir ki 1. resimde yani yakınlaştırılmış görüntüde buralar kapalı. Çünkü artık yakına indiğiniz zaman sadece Squirtle ile karşılaşıyorsunuz onu ya yakalayacaksınız yada eski büyük görünüme dönüp pokemon gym yada fort arayışlarına devam edeceksiniz.

2. Resimde Squirtle yakalamaya karar verirsek nasıl bir görüntü ile karşılaşacağımızı gösteriyor bize.
Bu resim açık bir şekilde kamera teknolojisi kullanılarak kameranın artık %100 işin içinde olduğununda bir kanıtı. Çoğu kişi 2016 yılında böyle bir şey için daha çok erken videonun sonundaki charizard yakalama gibi bir şey bekliyordu. Fakat söyleyelim ki onlarda yanılmadı. Nedenini alttaki resimde açıklayalım.


Peki diyelim ki kameramız bozuldu? Oyun oynanmayacak mı?

Hayır. İşte burada Kamera tuşunu kapatıp sanal bir gerçeklik alanında squirtle karşımıza çıkıyor. Sağ köşede dikkat edecek olursanız bir kamera kapatma seçeneğinin üstü çizilmiş durumda. Yukarıda gösterdiğimiz kamera teknolojisini kullanarak karşımıza çıkan squirtle üzerinde böyle bir çizgi yoktu.
Yani istediğiniz gibi kapatarak bu şekilde de yakalayabileceksiniz.

Hiç bir yerde bulamayacağınız bu bilgileri sizler için derledik üzerine bir şey daha ekleyelim. Resimlerde seviye 1 ve seviye 9 olan iki farklı kişi var ikisi de kız karakter almış ve kendi karakterlerini istedikleri gibi şekillendirmiş saç rengi vb. sizde kendi karakterinizi istediğiniz gibi şekillendirmede problem yaşamayacaksınız.


Resimlerin incelemesini bitirdiğimize göre gelelim resmi olarak yayınlanan ne haberlerimiz var bunları kısaca inceleyelim.

- Oyun 3 takımdan oluşacak ve bunların hangisine katılacağınızı siz belirleyeceksiniz.
- Çevre koşullarına göre pokemonlar çıkacak deniz kenarında su pokemonları vb. gibi
- Pokemon Savaşları Resmi olarak doğrulandı konuda şüpheniz olmasın
Bizi takip ediyorsanız eğer bu bilgi size yeni gelmeyecektir. Çünkü önceden yaptığımız açıklamalar içerisinde bulunuyor. Fakat resmi olarak şimdi karşımıza çıktı;
- GYM Mekanları takımların kontrolunde olacak boş bir GYM alanı görürseniz orayı ele geçirebileceksiniz. Farklı bir takıma mensup olan bir kişi sizin GYM inize meydan okuyabilecek. Kendi pokemonu ile sizinkileri savaştıracak.
- GYM ile takımlar epey ilişkili olacak.
- PokeStop adlı yerlerde durup alışveriş yapabiliceksiniz hatta Pokemon Yumurtaları bile alıp saklayabileceksiniz. İçinden ne çıkacağını kim bilir.
- Savaş kazandıkça level atlamanın yanı sıra madalyalarda kazanacaksınız.

Gelelim canımızı sıkan bir detaya. Aynı pokemonlardan yeteri kadar bulursanız birleştirip geliştirebilirsiniz diye bir bilgi geçilmiş. 20 Yıllık pokemon oyunları tarihi boyunca hiç bir oyunda böyle bir şey söz konusu değildi. Fakat bu oyunun diğer 20 yıllık pokemon oyunlarının yanı sıra devasa bir haritasının olduğunu ve geniş bir kitleye hitap ettiğini  unutmayalım.

Oyun içinde itemlar olduğu gibi evolve taşlarıda bulunacağından, tam olarak nasıl bir sistem izleyecekleri belli değil. Küçük bir not geçmişler bu konu hakkında, fakat bizce bu geliştirme olayını da ilerleyen zamanlarda çok güzel oturtacaklardır.

çünkü yazılan son yazıya göre resmi olarak  dedikleri şey şu;
Lütfen dikkat edin; oyun daha geliştirme aşamasında bir çok özellik eklenmedi ve bu final hali değildir.

18 yorum for "Resmi Bilgiler ve Resimler Yayınlandı"

  1. okumadım ama haklısın kardeşş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 8 aydır bekliyoruz bu kadar resim ve bilgi yayınlandı diye sevin it herif

      Sil
  2. tam olarak çıkacağı tarih ne zamandı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyunun tam olarak hangi ayın hangi günü çıkacağı hiç bir yerde açıklanmadı ancak oyunun 2016'da cıkacağını resmi olarak açıkladılar.

      Sil
  3. oyun türkçe dil destegi olacak mı? benım ıcın en buyuk merak konusu bu dıl destegı cok onemlı oyun kadar gereklı bı konu bu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büyük ihtimalle olmaz çünkü ne ingresste türkçe var ne de nintendonun Türkiye desteği var yani olması mucize olur

      Sil
    2. Bi kere de türkiye için destek saglasinlar ingress'de turkiyeden oynayan vardi destek olmadığı için zevkli olmuyo. Inşallah en kısa surede beta dahi olsa gelir oyun

      Sil
  4. Gelişme aşamasında diyo 2016 yılının sonlarına doğru çıkar muhtemelen :(

    YanıtlaSil
  5. Yeni video paylaşıldı siz hala uyuyun

    YanıtlaSil
  6. Ya tr dil desteği diyen arkadaşlar anlıyorum da kendine özgü Terimleri olan oyunları nasıl tr oynayacaksınız ki? Pikachu nun Thunder wave thunderbolt ve Thunder vuruşlarını nasıl ayıracaksınıx mesela? Hadi ayırdığı zevki olmaz ki orjinali gibi...

    YanıtlaSil
  7. ne zaman cikar oyun cevaplarsaniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk başta 2016 bahar ayları dediler ama henüz betası bile cıkmadı bu gidişle 2016 aralığı bile bulabilir.

      Sil
  8. Bu oyunun deneme sürümünü yukleyen varmi

    YanıtlaSil
  9. Merhaba gecen seneden beri sayfayi surekli takip ediyorum yakin cevremden 25 kisiyi bu oyuna birlikte oynamak uzere baslaticam bir ekip kurucam liderligini üstlenecek olan benim ayrica hepimiz online oyunlarda proyuz. Oyunda birlik klan vs simdiden kurulabilecegi hatta tabitilabilecegi söylenmiş bunu nasil yapabilirim?

    YanıtlaSil

Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa
background